ΤΕΝΟΝΤΟΕΛΥΤΡΙΤΙΔΑ DE QUERVAIN

De Quervain's Tendinosis

Τενοντοελυτρίτιδα τύπου De Quervain εμφανίζεται όταν μια ομάδα από τένοντες γύρω από τη βάση του αντίχειρα ερεθίζονται μηχανικά. Ο όρος τενόντωση αναφέρεται συχνά σε οίδημα των τενόντων και του περιβλήματός των και μπορεί να προκαλέσει πόνο και ευαισθησία κατά μήκος του καρπού από την μεριά του αντίχειρα. Αυτό καθίσταται ιδιαίτερα αισθητό όταν σχηματίζετε γροθιά, γραπώνετε ή απλά πιάνετε κάτι ή όταν στρέφετε τον καρπό.

Δύο από τους κύριους τένοντες στον αντίχειρα περνούν μέσω μιας σήραγγας με διαφραγμάτια που βρίσκεται στην πλευρά του αντίχειρα του καρπού. Οι τένοντες είναι δομές κορδονοειδούς μορφής που συνδέουν τους μύες με τα οστά, ενώ καλύπτονται από ένα ολισθηρό λεπτό στρώμα μαλακού ιστού, που ονομάζεται έλυτρο (synovium). Αυτός ο ιστός επιτρέπει στους τένοντες να ολισθαίνουν πιο εύκολα μέσω μιας ινώδους σήραγγας.

Οποιαδήποτε διόγκωση των τενόντων και πάχυνση του ελύτρου, έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη τριβή και πόνο με ορισμένες κινήσεις του αντίχειρα και του καρπού.

Αίτια

Το σύνδρομο De Quervain μπορεί να προκληθεί από υπερβολική χρήση των τενόντων. Συνδέεται επίσης με την εγκυμοσύνη και τη ρευματοειδή νόσο. Είναι πιο συχνή σε μεσήλικες γυναίκες.

Σημάδια τενοντοελυτρίτιδας De Quervain:

Για να διαπιστώσετε εάν έχετε σύνδρομο De Quervain ή όχι, ο γιατρός σας μπορεί να σας ζητήσει να εκτελέσετε τη δοκιμή Finkelstein τοποθετώντας τον αντίχειρά σας στο χέρι σας, κάνοντας μια γροθιά με τα δάχτυλά σας κλειστά πάνω από τον αντίχειρά και στη συνέχεια λυγίζοντας τον καρπό σας προς το μικρό δάχτυλό σας.

Εάν έχετε την νόσο, αυτό το τεστ είναι πολύ οδυνηρό, προκαλώντας πόνο στους σύστοιχους τένοντες του καρπού.

Ο στόχος στη θεραπεία της νόσου de Quervain είναι να ανακουφισθεί ο πόνος που προκαλείται από τον τενόντιο ερεθισμό και το πρήξιμο.

Μη Χειρουργική Θεραπεία

Η χειρουργική επέμβαση συνιστάται εάν τα συμπτώματα είναι σοβαρά ή δεν βελτιωθούν. Ο στόχος της χειρουργικής επέμβασης είναι να αποσυμπιέσει το διαμέρισμα των τενόντων του αντίχειρα για να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τους ενοχλημένους τένοντες.

Κατά τη διάρκεια της χειρουργικής επέμβασης, ο χειρουργός θα ανοίξει το περίβλημα πάνω από τους φλεγμένοντες τένοντες.

Ανεξάρτητα από τη θεραπεία, που θα ακολουθηθεί η κανονική χρήση του χεριού μπορεί να ενθαρρύνεται μόλις επιστρέψει η άνεση και η δύναμη. Ο ορθοπεδικός χειρουργός σας μπορεί να σας συμβουλεύσει για την καλύτερη θεραπευτική επιλογή.