ΔΙΑΣΤΡΕΜΑ ΑΥΧΕΝΑ

Cervical Sprain

Ο αυχένας αποτελείται από σπονδύλους, που αρχίζουν στον άνω κορμό και καταλήγουν στη βάση του κρανίου. Οι σπόνδυλοι μαζί με τους συνδέσμους, που μοιάζουν με παχιές ελαστικές λωρίδες και τους μύες παρέχουν σταθερότητα στη σπονδυλική στήλη. Οι μύες παρέχουν μηχανική υποστήριξη και την κίνηση. Μπορεί να εμφανιστεί διάστρεμμα ή κάποια μορφή βλάβης σε έναν ή περισσότερους από αυτούς τους μαλακούς ιστούς όταν μια ξαφνική κίνηση, όπως σύγκρουση με αυτοκίνητο ή πτώση, προκαλέσει ακραία κάμψη του λαιμού.

Συμπτώματα

Ένα άτομο με διάστρεμμα στο λαιμό παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα πιθανών συμπτωμάτων, όπως:

Προειδοποιητικά Σημεία

Μερικά συμπτώματα μπορεί να υποδεικνύουν σοβαρότερο τραυματισμό του αυχένα από τον αναμενόμενο. Θα πρέπει να ζητηθεί άμεση ιατρική φροντίδα εάν έχετε πόνο στον αυχένα που είναι:

Ως προς τη διάγνωση του αυχενικού διαστρέμματος, ο γιατρός σας θα διενεργήσει μια πλήρη κλινική εξέταση. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ο γιατρός θα σας ρωτήσει πώς προέκυψε ο τραυματισμός, θα εκτιμήσει το εύρος κίνησης του αυχένα σας και θα ελέγξει για οποιαδήποτε σημεία ευαισθησίας.

Απεικονιστκός Έλεγχος

Ακτινογραφία

Οι ακτινογραφίες παρέχουν εικόνες πυκνών δομών, όπως είναι τα οστά.  Το αυχενικό διάστρεμμα δεν μπορεί να απεικονισθεί με ακτινογραφία, όντας βλάβη των μαλακών μορίων, αλλά μέσω αυτής μπορεί να αποκλεισθεί η συνύπαρξη πιο σοβαρών πηγών πόνου, όπως σπονδυλικό κάταγμα, εξάρθρωση ή αρθρίτιδα.

Άλλες μελέτες απεικόνισης

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ζητηθεί η διενέργεια αξονικής τομογραφίας (CT) ή μαγνητικής τομογραφίας (MRI), για την τρισδιάστατη μελέτη πιο σύνθετων τραυματισμών που εμπλέκουν τόσο τα οστά όσο και τα μαλακά μόρια. Αυτές οι εξετάσεις παρέχουν στον γιατρό σας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τραυματισμό.

Θεραπευτική αγωγή

Όλα τα διαστρέμματα, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στο σώμα, αντιμετωπίζονται με παρόμοιο τρόπο. Τα αυχενικά διαστρέμματα, όπως και άλλα διαστρέμματα, θεραπεύονται συνήθως βαθμιαία, δεδομένου ότι χρειάζεται λίγος χρόνος και η κατάλληλη θεραπεία. Μπορεί να χρειαστεί να φορέσετε ένα μαλακό κολλάρο γύρω από το λαιμό σας, ώστε να στηρίξετε το κεφάλι και να απαλλαχθούν από την πίεση οι σύνδεσμοι, έτσι ώστε να έχουν χρόνο να επουλώσουν τις βλάβες.

Τα αναλγητικά μπορούν να βοηθήσουν στην ύφεση της συμπτωματολογίας, όπως πόνος και ενδεχόμενα οίδημα. Τα μυοχαλαρωτικά δρουν συνεργικά με τα αναλγητικά και λύουν τον μυϊκό σπασμό. Συχνή είναι και η χρήση παγοθεραπείας για 15 με 20 λεπτά τη φορά, αρκετές φορές την ημέρα για τις πρώτες 2 ή 3 ημέρες μετά τον τραυματισμό. Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και της δυσφορίας. Παρόλο που η θερμότητα, ιδιαίτερα σε μορφή επιθεμάτων, μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσει τους μυς, δεν πρέπει να εφαρμοστεί πολύ γρήγορα αλλά σε δεύτερο χρόνο.

Άλλες θεραπείες μπορεί να είναι χρήσιμες καθώς ο τραυματισμός αρχίζει να βελτιώνεται κλινικά. Αυτές οι θεραπείες δεν πρέπει να ξεκινούν, ωστόσο, χωρίς την επίβλεψη του γιατρού σας. Περιλαμβάνουν:

Μια σχετικά νέα θεραπευτική προσέγγιση αποτελεί η χρήση ταινιών κινησιοθεραπείας  KinesioTaping®

Τα περισσότερα συμπτώματα αυχενικού διαστρέμματος θα εξαφανιστούν σε 4 έως 6 εβδομάδες. Ωστόσο, σοβαροί τραυματισμοί μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να θεραπευτούν εντελώς

Medical Doctor
George Emanuel Chatzimarkakis MD MSc

Κάντε εγγραφή με το email σας